Trist samtal

Igår kväll fick jag ett trist samtal,
man får såna ibland, tyvärr.
 
Även om "frågan jag fick" var fin (alltså fint menat),
så var situationen (tillståndet) & tillfället, helt fel.
 
Jag blev så chockad, överrumplad, besviken och ledsen,
så jag blev bara så förbannad.
 
Jag ställde en fråga,
(jag kom inte äns ihåg, vilket svar jag fick, p.g.a. att jag va så upprörd. Men jag hörde så väl på samtalet, hur de låg till. Jag HATAR när det är så. Det är så många känslor som sätts igång).
(så jag tror jag sa,)
-  FAAN, TA DEJ!
 
Samtalet bröts, du la bara på!
 
Jag tror fortfarande att jag är i nått chock-tillstånd.
Även om jag kan hantera detta betydligt bättre nu, än för ett år sedan.
Fast, det är oerhörd smärtsamt.
 
Jag kan bara, acceptera och släppa.
Vad jag tycker, spelar ingen roll.
Vad jag vill, spelar heller ingen roll.
Jag är maktlös.
Ske din vilja, inte min.
 
Även om jag kanske har fel,
så är det en sjukdom.
Som är falsk, listig & stark.
 
Jag skiljer på person och beteende.
Personen betyder mycket,
beteendet HATAR jag!
 KRAM
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0