Seg fredag

Trött idag, igen!
Jag har inga problem med att ligga kvar och dra mej.
Fast, det börjar ljusna innan kl. 8, så då är det svårare att ligga kvar.
Jag vill ha mörkt när jag ska sova/slöa/snusa.
 
Vädret va skit trist.
Alldeles grått, och det snöade såna där små fluriga flingor.
Och så blåste det också.
Inget väder som passar mej & min kropp.
 
Som tur va,
spelade Sverige hockey-match mot Finland, så då kunde jag ta de lugnt, och se den.
Den va spännande. Nästan så jag fick puls mot slutet.
Tänk vad nära de kan va..
Å så VANN de, SVERIGE!
Så nu är de i final på söndag, om GULD lr SILVER.
Kul.
Blir nog (kanske), som ett träningspass att se den matchen på söndag.
Tänk, vad kul de skulle vara, om vi vann guld.
Hoppas, kan man alltid göra.
 
Nu hade jag så himla ont i kroppen,
både av allt sittande (fast jag satt på bollen under matchen, för att skona ryggen),
och för de ostadiga väder (jag är väderkänslig också),
så jag klädde mej för en promenad.
Gick till Ica, skulle handla "helg-gotta", nått vill jag ha.
Svulla får man, när det är bra lr dåliga saker på gång,
så de så!
 
Så det blev soffan, gotta & tv.
Tända ljus & mys.
Trevlig fredags kväll, i lugn och  ro.
  En Dag I taget! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0