Musten gick ur mej!!

Helgen va nått jag sent ska glömma!!
 
Åkte till H-dal i fredags med Sandra & Emil.
De gick bra.
 
Min helg skulle jag tillbringa hos pappa.
Jag hade planerat städning mm.
De blev det, + tvätt & lite annat..
 
Jag satte igång redan på fredagen.
Tog ner alla gardiner, alla dukar för att tvätta.
Å jag höll på att få andnöd!!
Usch vad dammigt!!
Fy, vad jag slet, med städningen.
Jag blev helt slut i kroppen.
 
Sen försökte jag med lite "pepp-talk",
de behövs, eftersom ALLT (nästan), verkar omöjligt.
Och inte kom vi överrens heller!
Å jag ger mej aldrig, när det gäller sånt jag är bestämd på, så de så!
 
En sväng på byn blev det också.
Apoteket & affären.
Pappa körde. Det gick jätte bra.
 
Jag höll på fram till
OS- Invigningen.
Den såg vi, (lr jag iaf).
 
Efter de, tog jag en lång härlig kvälls promenad.
Det behövdes.
Gick ner till Kyrkan & tillbaka.
Kika in på Blå, och fick träffa Cilla.
Å min goa lilla fröken va ganska förkyld, stackarn.
Titta in på sporthallen också, de va innebandy.
Fick träffa Sofie, Sandra & Emil, trevligt.
 
Natten va inge kul.
Blev väckt, och hade svårt att somna om.
 
Lördag,
fortsatte att städa.
De tog halva dagen.
Så himla slut va jag. Och ont hade jag.
 
Gjorde lunch,
pappa åt och berömde maten jätte mycket. Kul.
Han tyckte det var jätte gott.
Så det var en lyckad stund.
För oss bägge..
 
Sandra & Sofie titta in en sväng.
Alltid kul att ses.
Även om tiden just idag, inte va den bästa.
 
På eftermiddagen,
då städning mm var klart.
Tog jag en härlig lång prommis. Denna gång över Håxås, ner på Edevägen & tillbaka.
Så himla skönt. Det var toppen -"före" på vägen, för spark. Fast jag hade hala gympa dojjor!!
Inte så skoj.
 
Jag va så trött & slut,
så på kvällen hände inte så mycket.
Slötitta på tv.
Diskutera om "hur blinda" kan klara sig.
Där tyckte vi väldigt olika!!
 
Jag va tvungen att komma ut en sväng,
ta en promenad och andas frisk luft.
 
Denna natt,
sov jag helt däckad!
 
Söndag,
Hem med Sandra & Emil.
Vi gick och träna.
Sandra skulle köra lång-pass.
Jag gick 1 timme (jogga en väldigt kort stund), sen körde jag lite styrka, och sen lite stretch + vibrator.
Sen satte jag mej i bastun.
Det blev nästan 3 timmar sammanlagt.
Duktiga vi.
Hem, luncha.
Jag vila resten av dagen.
 
Sandra & Emil for åt var sitt håll, på div saker.
På kvällen åkte de vidare hem till S-svall.
 
Och jag gick och la mej,
helt slut, efter en väldigt annorlunda & jobbig helg.
Tack & hej...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0