Mera Feldenkraise

En ny omgång
Och även fast jag (tyvärr) glömmer från gång till gång,
så känns det jätte bra att vara där, och få göra dessa rörelser/övningar.
Under ledning av sjukgymnasten.
Och att dessa små rörelser, kan göra så mycket.
Ja, man behöver inte göra så mycket/stort, för att de ska hända nått i kroppen.
 
Idag började vi på golvet, på rygg.
Och använde oss av andningen.
Andades med magen, och med bröstet.
In och ut med magen.
In och ut med bröstet.
Fick "bålen" att röra sig som en gungbräda.
Diafragman va inblandad.
 
Sen satt vi på stolen.
Tippade på bäckenet.
Fokus på "sittknölarna/bågarna".
Använde nedre delen av magen, in & ut.
"Krumma" ryggen.
Titta upp/ner
Armarna rakt ner, vinkla den in & ut.
 
Ja, svårt att förklara & komma ihåg allt.
Det går bra, medans Cilla säger hur & vad vi ska göra.
Önskade att min hjärna va mera på allerten.
Men, jag gör så gott jag kan.
 
Jag fick väldigt ont idag, i ryggen.
Vet inte om det var för de vi gjorde.
Lr om det var för att jag varit ute & gått, stått & halkan.
 
Nått annat som jag också har reagerat på, sista tiden,
(efter sista gången hos Hjördis), (och sista gången hos Gunborg, då det "knaka" i min hö. fot, vilket motsvarade ryggen), är
att min rygg "knakar" annorlunda, och verkar mer "rörlig",
de "knäpper" på flera ställen.
Önskar att jag kunde gå flera gånger hos bägge dessa, för deras behandling va effektiv (tror jag).
 
(hoppas mina lottorader ger utdelning, de skulle passa bra!).
Finns många håll att stoppa i
 
Jag kämpar på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0