Lugn, lagom bra söndag

Inatt sov jag inge bra!!
Fest i våningen ovanför... (visserligen spelade de bra musik, men de blev tyst sent).
Seg från morgonen.
Lomma iväg till gymmet.
Denna gång blev det cykel, 30 min, ca. 7 km.
Ytterst lite axlar, å nån enstaka situp:s.
Satt lite på vibrations-maskinen. (tänkte "fuska" till mej lite träning).
 
Hem, bada.
Så himla skönt. Idag var det verkligen härligt. Låg så länge, så vattnet börja bli kyligt.
 
"Kors i taket"!!
Bestämde mej för att gå på stan en sväng (bara för "att göra nått". Innan jag rostar fast hemma!)
Och jag blev snabbt påmind,  om varför jag sällan är där.
Något "fel" må de vara på mej, eftersom jag INTE gillar att gå i affärer, lr titta på kläder!
Visst finns det mycket fint.
Men inget som passar mej & min stil.
Och absolut inte priset heller..
 
Va hem och bytte kläder, och tog en promenad.
Bäst att passa på, för himlen var bitvis klarblå, och solen fanns där också.
Tänk vad härligt, "att ovan molnen är himlen ALLTID blå!
Och solen skiner så fint på molnen, de blir så fina färger.
Jag kände mej faktiskt på bättre humör.
Härligt!
 
Nu har jag anmält mej till en studiecirkel,
i Buddhistisk Meditation.
Kan bli intressant, spännande & givande.
Så ikväll var jag och hämtade några böcker som jag behövde.
 
Avslutning på Vinterfest för själen!
Nu har det varit meditation i 22 dagar på raken. (de blev 1 extra).
Och jag har gått 20 gånger.
Och det har känts såå bra.
Och jag har provat mycket.
Och jag kommer sakna det. 
Jag är så tacksam, som hade möjlighet att kunna vara med.
 
Jag pratade med en av ledarna om ev. de kommer igång med nån grupp "rörelse/dans" meditation.
Då vill jag va med.
Hoppas.
(att först dansa/röra på sig, för att sen sätta/lägga sig för meditation är jätte skönt).
 
Ja, jag hoppas det blir nån grupp.
För att göra tillsammans med flera, ger mer energi.
Och det behövs!!
 
Jo, kvällens tema, var KÄRLEK!
Så med varma kärleksfulla tankar till mina närmsta,
och även hela universum.
Säger jag Tack & Godnatt
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0