Frigörande andning

En stund att "fri-göra-andningen!
 
Mitt andra besök.
Det gick lika bra att andas, som förra gången.
Fast denna gång, fick Signe "påminna" mej några gånger "att andas".
(jag fråga henne varför man slutar andas, - de kan bero på att man känner av nått som är jobbigt, och därför stannar man upp i andningen, sen kan vissa bli så trött & avslappnade, så de slutar andas, och somnar!).
 
Min kropp reagerar starkt under andningen.
Jag får kraftig värk, på vissa ställen.
Denna gång kändes det mycket i ländryggen/höfterna, bröstryggen, fötter/anklar, nedre delen av magen/bäckenet, bröstet/halsen och handleder/händer.
Mycket intressant.
 
Och såklart, är det jobbigt att ligga och andas, och känna denna värk.
 
Jag började frysa ganska tidigt.
Från midjan och upp. Först utmed armarna, sen bak på ryggen, nacke, axlar, huvud.
Så efter ungefär halva tiden, bad jag om en filt.
Då kom mina känslor igång.. Och tårarna kom..
 
Jag kände vad skönt det var, att kunna be om nått till mej, och få det, och känna värmen.
Det kändes så skönt.
Då kände jag, hur viktigt det var för mej, att göra sånt jag tycker om.
Nått bra för mej.
Och nått jag verkligen gillar, så är det sol, värme, vatten
Vilken härlig känsla.
 
Så denna omgång, gav mej massa bra saker att tänka på.
Så nu ska jag prova bli bättre på att TA HAND OM MEJ SJÄLV!
GÖRA SÅNT JAG TYCKER OM, OCH MÅR BRA AV.
KÄRLEK OCH OMTANKE TILL MEJ SJÄLV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0