Dax för Fjärilen

Idag tror jag det var 3:e träffen.
En ny, en sjuk, sammanlagt är vi 16 st i gruppen.
Alla med varsina bagage.
 
Och vi fick besök idag,
en trevlig dam, som var "nykter alkoholist" / medberoende och berättade sin "story".
Väldigt intressant, och igenkännande.
 
Hon berörde många i gruppen.
Så det var många tårar som kom fram..
 
Och som ledord denna gång, hade vi orden,
"Den enda människa du kan ändra på, är dej själv".
 
Och det ska gudarna veta, att de stämmer.
Så många gånger jag har hoppats och trott.
Önskat, och drömt....
Men alltid med samma utgång!
 
Så med min insikt idag,
vet jag att jag är "maktlös" inför så mycket.
Och att jag bara ska fokusera PÅ MEJ SJÄLV.
 
Och framför ALLT, göra det som JAG mår bra av.
Man kan vara "ego", (tänka på sig själv), utan att såra andra.
 
Så, kämpa på,
och TA HAND OM DEJ SJÄLV.
  KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0