Dagens Feldenkrais

Jag blir fortfarande lika imponerad, av hur "lite" kan göra så mycket.
Och när jag gör rörelserna och känner så mycket av de som sker.
Fantastiskt.
 
Och något har hänt med ryggen.
Den verkar mjukare/mer rörlig, och det knakar mera i den, då jag rör mej.
 
Idag låg vi på rygg.
Med armarna uppsträckta, i en triangel.
Började med att lyfta skuldran, ytterst lite.
Sen tippa knäna.
Höften följde med.
(tog sen hjälp av frånskjut med foten)
Och till sist huvudet.
 
Sen gjorde vi "andnings-vågen".
Låg på rygg.
Andades omväxlande med bröstkorg, mage.
Diafragman.
(hostade/mu:ade/Ho:ade/) Haha, tur inga såg/hörde oss. Vi lät ganska roligt!
 
De jag la märke till denna gång va,
Hur överdelen av ryggen rörde underlaget, när jag rörde nedre delen av ryggen.
Hur svanken trycktes ner. Hade mer kontakt i underlaget.
Hur kroppen kändes som en "trasa som vrids ur" (även fast knä/höft/huvud går åt samma håll).
Mycket lustig känsla.
Och hur yr jag blir, så fort jag vrider huvudet, bara lite.
Sen känns det även, som om min kropp har satts ihop, av flera delar, som inte har kontakt med varann!
(dålig kroppskontroll).
Alltså, har min hjärna kontakt med min kropp!!??
 
Sammanfattning:
Både bra & dålig kropps funktion.
 
Bara att acceptera.
Älskar min kropp.
Den är unik!
Den är min.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0