Välj glädje, istället för sorg!!

Ett liv, en tanke, en känsla - kan ändras i ett enda andetag!
 
Ja, så kan det vara.
Och speciellt om "jag" väljer att tänka så.
(även fast jag inte "planerar" eller vill det).
 
Idag har jag haft en sån där "piss-dag" igen.
Å jag hatar det!
Jag kan inte fatta, VARFÖR lr HUR det kan ändras så fort. (från bra till dåligt).
Och när det "negativa" spiralen går RAKT ner, ja då spinner den på fort!
Å inget känns bra / lätt / positivt / enkelt /
Utan allt känns bara SKIT!
 
Då är det till att plocka fram GLÄDJEN!
Och välja att tänka BRA saker hela tiden (även om det känns svårt).
Hitta på en massa positiva saker / tankar / drömmar...
Bara ös på med glada, tokiga, inspirerande grejer.
 
(Å tänk för guds skull INTE på, vad du saknar.
Det gör dej bara ledsen.
Ju mer jag tänker, ju mera ledsen & olycklig blir jag...
Ingen "offer-kofta" här inte!)
 
Ja, det här var ett "extra" inlägg.
Ett för mej,
(men även då vissa andra har det tungt. (Önskar jag kunde "KRAMA OM", och få saker att "bli bra").
 
Å jag è inte brydd, för att skriva hur det är.
Ena stunden - bra.
Nästa stund - Skit!
Så är det bara... tyvärr.
 
Livet går vidare!
      
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0