I`m Back!

Så var jag åter hemma!
 
"Resumè":
Resan ner gick bra. Lagomt  med folk på tåget. Min plats bytte jag, för att kunna få sitta "som jag vill", utan att trängas. Mitt säte, ledigt bredvid & tomt mittemot, Toppen.
 
Härligt att återvända till husvagnen.
Jag tycker det är så himla mysigt, att få krypa in i där, och bara ta det lugnt.
Kaffe & macka fick jag.
Kröp ner å sov så sött.
 
Onsdag!
Klockan ringde, (inte för mej, jag låg kvar, å somna om).
Jag varvar ju ner, och tar dagen som den kommer.
Ute föll lätt regn, det låter så härligt på husvagns-taket.
Tog mej en promenad till köp-centrat efter lunch.
Dock tilltog regnet, så jag avsluta shopping-turen på Ikea. Och invänta skjuts.
Några timmar fick vi, innan ditt kvälls-pass började, du ska jobba natt.
Så denna natt fick jag sova själv.
Tomt.
 
Torsdag, sovmorgon för oss bägge.
Sen hade du lite småjobb & fix, under några timmar.
Men sen, börjar VÅRAN tid!
 
Hela fredag / lördag & söndag fick vi tillsammans.
Lite smått & gott har vi unnat oss.
Kollat affärer. Ätit gott. Fikat. Ätit godis. Gått på stan. Åkt bil. Promenerat. Kollat bilar. MM.
Hade planerat in en bio, men där strulade det! Så det får vi ta en annan gång.
Bäst av allt.... lugn tid tillsammans.
Det behövs.
TACK för några härliga dagar.
 
Måndag morgon,
skjuts till tåget. (inte så kul, att säga - Hej då!)
Ännu denna gång gick det bra att åka.
Bytte plats även denna gång. (de satt ett fruntimmer på "min plats". Jag kände att jag inte hade lust att be om den platsen, för det satt massa andra runt bordet, så det kändes inge spännande, att sitta där å trängas. Jag sökte upp en annan plats, där jag fick sitta själv. Det passar mej bättre, (och framför allt min kropp).
 
Så hemma igen!
Borta bra, men hemma bäst.
Skönt att komma hem. Packa upp. Ta en kopp kaffe, å "landa" efter resan.
(det tar tyvärr på kroppen & krafterna att åka / resa.)
Men jag ser fram emot nästa gång.... för flera gånger kommer det att bli!
Så de så!
 
Dags för att krypa i säng.
Somna fort, men vaknade efter nån timme!
Å igen vid halv 04!
Det gillar jag inte!!
(men jag tror jag vet varför...)
Släpp. Acceptera. Gilla läget!
Det är så det är.
 
Tack för dessa underbara dagar, och allt annat.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0