Härliga dagar..

Borta bra, men hemma bäst!
(Nja, så è de inte riktigt, för när jag får umgås med mina älskade döttrar, då trivs jag där de är)
 
Hur har veckan varit!
Jo, bara bra.
Tågresan till Åre gick bra. Lagomt långt, det tog lite drygt 1 timme, de räckte, gott & väl.
Sandra mötte mej på stationen. Vi handlade lite, sen for vi till stugan. Mysigt.
Holly mötte upp.
In med all packning, fattar inte, hur i all friden jag tar med mej såå mycket!
Men, jag ville vara redo för de som kom, kyla, träning, bad, promenad mm..
 
Onsdag, Sandra ledig.
Vi tog sooov morgon, vi sov/låg till kvart i 10!!
Så skönt. Trevligt med frukost tillsammans.
Stöka på lite under förmiddagen, efter lunch drog vi på "byn" . Solen sken, lyste så fint på fjäll-topparna.
Sandra köpte skidor, så i vinter kan hon "gå på tur", hihi.
På kvällen gick vi till gymmet. Sandra skulle städa, sen tränade vi.
Oj, vad uppför det var, till gymmet, rena rama "tränings-passet" (jag har tappat flåset).
Å mörkt var det, vi hade pannlampa, då bitar av vägen gick genom skogen. Mysigt.
 
Kommande dagar jobbar Sandra, så jag får "roa mej själv".
En dag gick jag upp till Tott hotell. Gick in där och satt å vilade en stund.
Gick sen ner till "byn". Å titta in på Holiday Club. Där har jag suttit några timmar, under dessa dagar.
En promenad i skogen, hann jag också med.
En dag i Relaxen, med bubbel/simma/basta/ så underbart härligt. De blev "bara" 5 timmar denna gång.
1:a advent klev jag upp tidigt i ottan, och fika med Sandra, innan hon for å jobba.
Sen gick jag till Åre Gamla Kyrka på gudstjänst (2:a gången jag besöker denna "speciella" kyrka).
Köpte lussebullar & pepparkakor på hemvägen.
Å en dag tog jag ut Holly. Fast, de va nog inte så populärt, tror jag. (hon tyckte nog inte de va såå skoj).
Kallt och "rått"/dimmigt har det varit, vissa dagar har solen skinit, dock endast uppe på fjälltopparna.
Provade också på gymmet på Sports gym, där testade jag "box-säck", kul. Å så testade jag "klätter-väggen", häftigt. Det är nått jag skulle vilja prova mer.
Min sista dag, då var Sandra ledig. Så då åkte vi & relaxa tillsammans, och det var trevligt & skönt.
Sen lämna hon av mej på tågstationen, för hemfärd.
TACK SNÄLLA SANDRA, för denna gång.
Det har varit så avkopplande & mysigt. (hoppas jag får komma flera ggr).
Kliver på Norr-tåget, som tar mej "söder" ut igen..
Tack Å hej!
 
Skönt att komma hem.
Advents pyntat & fint har jag gjort, så de var bara å tända stakar å ljus mm,
så fridfullt och mysigt.
Älskar mörkret & att få tända ljus
Så jag tackar för allt detta, och hälsar December och allt som kommer, "Välkommen"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0