Härlig lördag, med inbjudan till middag

I natt sov jag sämre. Hade svårt att somna. Jag var upp en sväng mitt i natten.
Så därför var jag lite seg i morse.
 
Kom på sent igår, att jag ville bjuda på middag..
Så  i morse på vinst & förlust, plocka jag fram köttfärs ur frysen och gick å handlade.
Och som tur va, så fick jag middags gäster. Trevligt.
 
Jag hann med en promenad innan.
Tog och städade av en snabbis också. ("lyckades" förstöra munstycket till dammsugaren, på ett väldigt annorlunda sätt!! Jag ska sluta vara så "effektiv", för de blir ju bara tok!)
 
Fixade och förberedde maten & efterrätten i god tid (tyckte jag, men jag höll på till slutet iaf).
Omständiga jag.
 
Så till middagen,
Jag bjöd hem Sofie & Niklas. De kunde komma. Och det var mysigt.
Å jag bjöd på Taco-paj, sallad & till efterrätt, äppel-paj.
Och godkänt fick jag också. De var trevligt.
Härligt att umgås.
 
Så det blev en speciell lördags-kväll.
Tack för sällskapet, ungdomar <3
 
Sen tittade jag på Harry Potter.
3 timmar lång... , bara resten kvar sen.
 
Fick ett mezz, Jätte roligt besked.
Grattis. Förstår glädjen av berömmet. Kan tro att känslan var härlig.
 
Fullmåne är det ikväll.
Önskar att jag vore ute i skogen, i månskenet.
Det får bli en annan gång..
 
Nu har jag gjort kväll.
Å hoppas på en lång, skön & djup sömn, länge.
GodNatt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0