1:a beöket hos min nya sjukgymnast

Onsdag 3-12-2014!
 
Spännande. Intressant. Och väldigt givande!
På ett sätt är det jobbigt med nya kontakter. Man får som "börja om med allt igen"!
Fast, på samma gång, är det bra, speciellt om det verkar positivt.
Och det känns så nu.
Toppen!
 
Jag fick (såklart) berätta vad som var mitt problem.
Så, så kort & enkelt som möjligt, drog jag de aktuella.
Han fråga lite...
Och tog upp 3 saker, som har en stor betydande del. (vilket jag vet, och NU verkligen SKA göra allt för att få till).
1. Vatten.
Han fråga hur mycket jag drack per/dag?
- 1 glas till maten svara jag..
På tok för lite. MINST 2 lit/dag ska jag ha i mej. Och gärna försöka nå, 3-5 lit/dag!!
(sen frågade han hur mycket kaffe jag drack.
Jag svara ca. 5 koppar/dag. Inge bra! Dra ner på kaffe, och drick mera av grönt te i stället). Okey.
2. Socker.
Inge bra. Sluta med det.
3. Vetemjöl/spannmål (gluten),
Inge bra. Uteslut det.
 
Och allt detta vet jag. Och jag har försökt dra ner, undvika detta tidigare. Fast nu, ska jag verkligen göra allt jag kan, för att rensa bort så mycket som möjligt av detta. För det är INTE BRA FÖR MIN VÄRKANDE KROPP.
Rena rama giftet! BLÄ.
 
Därefter gjorde han en undersökning.
Konstaterade att mitt vänstra ben var kortare. Därav får jag en lätt "skolios", p.g.a. att kroppen försöker kompensera detta.
En inflammation / svullnad mellan kotorna, som ger smärta. Trycket blir för stort.
Min överrörlighet, ställer till ytterligare problem.
Å mina "stora muskler" gör allt arbete. Ska nu "hitta & träna upp de små musklerna".
Och göra "avslappnings-övningar" med vila, minst 2 ggr/dag. För att "lätta på trycket" i kotpelaren.
+ att jag fick 5 st övningar som jag ska göra, i sängen innan jag kliver upp. (för att träna mina SMÅ inre/djupliggande muskler).
Och sen sa han, "- Att några tränings-pass där "svetten lackar" är INGET FÖR MEJ!
Utan nu ska den "gamla "duktiga/hög presterande" Mona bort.
Och fram kommer en "NY" Mona.
Det ser jag fram emot <3
Spännande.
 
Så detta 1:a besök, är jag jätte nöjd med.
Det mesta visste jag redan om. Fast det känns jätte skönt, med en sj.gymn som lyssnar, undersöker, verkar duktig, ger hopp, och säger att jag ska göra MIN DEL, och han gör det han kan.
Så jag ser med spänning fram mot resten..
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0