Rädsla skulle kunna vara mitt "mellan namn"

Ja, jag har (nog) alltid varit rädd, även om jag inte vetat om det!
Eller velat erkänna det.
 
Olika rädslor ställer till problem.
Man gör, och tar "fel/konstiga" beslut, för att slippa utsätta sig för det man är rädd för.
Jag har tänkt: Bäst att ta det "säkra före det osäkra.
(därför har jag lagt benen på ryggen många ggr och gått...., ist för att stanna och möta rädslorna).
 
Och på grund av det, har jag nog tagit många felaktiga beslut.
Hamnat i situationer som inte varit det bästa, lr blivit som jag egentligen velat.
Bara för att jag varit rädd!
 
Jag tycker det känns jätteskönt, att jag har fattad & börjat förstå det.
Så nu återstår bara att jobba med det..... på bästa sätt, så gott det går.
 
Dags att Möta mina rädslor.
 
 
 
Sen en annan sak, som också ställ till problem och fått negativa konekvenser är,
Att jag (ofta) (och från uppväxten), ser problemen / hinder så starkt.
(det har säkert också med rädsla att göra).
 
Om jag hela tiden tänker på, nackdelar/problem/faror/svårigheter så blir ju allt NEGATIVT.
Och så vill jag INTE ha det!
 
Därför bör jag jobba med, att försöka se MÖJLIGHETERNA.
Då blir allt mycket mera positivt.
  KANON!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0