"Dagens Text"

Jag måste bara "citera" en text, jag läste här om dagen!
 
(30 juli, ur "En dag i taget", EDIT, Al-anon)
 
"Hur många vakna timmar har detta dygn? Hur ska jag använda dem? I dag, endast denna dag, är den tid jag har till mitt förfogande, därför ska jag använda den väl. Jag ska inte låta ett enda ögonblick upptagas av gårdagens bekymmer. Jag ska inte heller låta en enda tanke av oro inför morgondagen passera mitt huvud.
Jag ska använda tiden till mina väsentligaste uppgifter och kanske ta itu med de svåra sakerna förts, så jag inte frestas att skjuta upp dem till morgondagen. Jag ska se till att få utrymme för lite trevligheter och avkoppling och någon tid, om än bara tio minuter, för ensamhet, meditation och bön.
 
Dagens påminnelse
Denna dag tillhör mig. Jag kan använda den för att göra underbara, kreativa saker, vilket också omfattar skapandet av ordning såväl i min yttre miljö som i min inre. Ingen annan äger den tid som tilldelats mig, så vilken glädje jag ska få av varje ögonblick beror på vilket innehåll jag själv ger det.
Al-anon uppmanar mig att leva en dag i taget.
Detta är en dag."
 
("Bara för idag ska jag vara orädd. Jag ska framförallt inte vara rädd för att njuta av det som är vackert, och att tro att på samma sätt som jag ger till världen kommer världen att ge till mig.")
   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0