TENS

Idag har jag hämtat ut min TENS-apparat.
(Transkutan Elektrisk Nervstimulering)
Det är en metod för smärtlindring som bygger på stimulering med svaga elektriska strömmar.
 
Jag har provat det tidigare, för många år sedan.
Så jag visste vad & hur det kändes.
Det som blir skillnad nu, är att jag kan använda den flera ggr under samma dag, under längre period.
(tidigare fick jag det hos sj.gymn ca. 1 gång/ vecka.)
 
Det känns såklart lite konstigt.
Musklerna "rycker" utan att jag gör nått.
De blir så, då strömmen får musklerna att dra ihop sig.
 
Elektroderna ser ut som "plåster" (självhäftande).
Sen kopplar jag till kablar, å sen till strömdosan.
Å sen "på med strömmen"!
 
Ja, det ska bli spännande å se/känna hur det blir.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0