SKÄRTORSDAGEN

Så var det dags för årets PÅSK!
 
Jag vaknade som vanligt tidigt.
Och med en hel del inplanerat, så gick det inte att somna om!
Utan det var bara att köra igång...
 
Städning stod bla. på dagens schema.
Jag hade tjyvstartat igår, med att duscha blommorna. Så de fick stå i badkaret inatt.
Började med att dammtorka, kök, vard.rum, sovrum & till slut badrum.
Och handfatet var jag tvungen att "rensa". Å wow, vilket drag de blev!
Jag gick bet på röret i badkaret (satt så hårt, så de fick jag inte loss, behöver också rensas).
Avsluta med golv, dammsuga & skura.
Så nu luktar det fräscht.
Yiippee!
 
Sen kom Sandra.
Så jag följde henne hem, och hämtade bilen.
Jag skulle låna den för att åka och handla.
(huvva vad mycket (onödigt) jag handlade idag!!)
Dyrt!
 
Sen fick jag påhälsning.
Bengan kom. Han skulle hämta en tröja till Marika.
De blev en del prat.
Sen avsluta vi med en pizza.
Trevligt.
 
En tur till Kyrkan hann jag med.
Det var musik där ikväll.
Och gudstjänst som handlade om "skärtorsdagen". Skär = Ren.
Den avslutades med att altaret dukades av...
Intressant.
 
Nu fick jag äntligen krypa upp i soffan.
Med kaffe, njuta av fina ljus, (gula & lila), vackra blommor & godis.
 
Det känns, att jag varit igång HELA dagen.
Hoppas på en God Natt,
och sovmorgon.
 
Önskar Alla En Trevlig Påsk!
Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0