Påskdagen

Söndag - Påskdagen!
 
Ja, som vanligt vaknade jag tidigt. Denna gång väldigt tidigt.
Som tur va, kunde jag somna om.
 
Inget solväder heller!
Jag tog en promenad upp över skogen idag med.
Idag gick jag en annan väg.
Önskade att jag hade bättre "lokal-sinne", så jag kunde utnyttja stigarna bättre.
Hittade en inbjudande sten, satte mej där ett tag.
 
Efter en stund hördes ett knak i skogen.
Såklart hajja jag till. Tankarna började snurra.
Sen hördes ett nytt ljud på ett annat ställe. Jag tror pulsen tog ett extra slag.
Jag kände hur kroppen stelna till.
 
Sen på långt håll hördes en röst. 
I nästa sekund kom det en hund springandes i skogen.
Å vad skönt!
 
Dags för Holly.
Tur att hennes matte & husse kommer hem imorgon.
(för min näsa & kinder kliar)
 
Skönt att vara ute en stund.
Jag fick nån solstråle på mej.
Det var ganska tjockt med moln.
 
Idag åt jag våfflor till lunch.
Å vad gott det var.
Grädde & sylt blev det också.
Det va väldigt länge sedan jag åt detta.
 
På kvällskvisten SKEN det upp.
Nästan KLARBLÅ himmel.
Då va jag bara tvungen ett gå ut en stund.
Gick ner till sjön. Satte mej och beundrade solens strålar & glitter över sjön.
Och fick se solen gå ner bakom berget.
Fint.
 
Började se en film, Avatar.
Jag har sett den några ggr innan. Och jag tycker den blir bara bättre & bättre.
(första gången fattade jag nog inte mycket av den).
Men idag, kände jag att den var t.o.m. känslosam... intressant.
 
Och som vanligt,
kom John Blund väldigt snabbt!
Bara att krypa ner & hoppas på en lång, skön, god nattsömn.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0