Nu är det vardag igen!!

En helt vanlig måndag!
Nä, skojja bara, för det är TISDAG!
 
Den här veckan kommer säkert bli konstig, eftersom det var helg på måndagen.
Men tar jag det bara lugnt, så ska nog hjärnan hänga med.
 
Ännu en solig & härlig dag.
Klarblå himmel.
Endast nån molntapp i skyn.
Fast liite vind, dock. (kylig sådan).
 
Med tunga steg gick jag till gymmet.
(vågen hade börjat fungera igen!!)
Jag körde ett lätt pass.
Uppvärmning på bandet. Sen blev det armar/axlar.
 
Hem/dusch/lunch
 
Ner på Telia och hämta ut min mobil.
Inget fel hade de hittat!!
Å för de ville de ha betalt!
(men "Gud hör bön", "släpp taget, så löser det sig", så jag klarade mej)
 
Nått jag funderade på medans jag stod där på Telia och väntade var,
Varför är det ALLTID mycket folk här?
1. De har massa bra saker, som folk vill köpa.
2. Det är fel på allt de sålt.
Ja, man kan ju undra?!
 
En snabb sväng till Sandra/Emil.
Surra lite. Fick kaffe.
Holly var glad att de var hemma igen.
 
Hem/ut i solen
 
In/ försöka "komma igång med mobilen".
Tänk, jag blir tokig på alla "användarnamn" / "lösen", som aldrig funkar!!
F%%%n vad jag hatar sånt här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Så, innan jag slänger ut, både mobil / dator, så gav jag upp!
Cykla till Jan, och fick hjälp.
Är så tacksam, för din hjälp.
Tack snälla.
 
Å så ringde Du.
Och det var bra.
För jag ville fråga / säga vad jag kände.
Och få en förklaring. (och den var, som jag hade anat).
Och det kändes bra.
Tack.
 
Maktlös!!
Ja, det är jag, på många sätt.
För de som varit. De som är. Och det som kommer..
 
Den enda jag kan ändra på, är mej själv!
Och den enda jag ska ta hand om, är mej själv.
Det enda jag är säker på, är mej själv.
 
(men jag kommer alltid, känna medlidande, (för jag vet),
att du kämpar, med allt de, som ingen vet/förstår).
Och jag vet, att det är tungt.
Jag hoppas/önskar, att allt går bra.
TA HAND OM DEJ.
KRAM!
 
En Distans Healing,
var jag med i ikväll.
Den behövde jag. (fyll på med energi, släppa de gamla).
 
Och budskapet har jag sett.
Även om jag inte tycker att det "passar in", just nu. (Nyckelpiga)
Tids nog, kanske de faller på plats. Och stämmer.
 
Ja, som vanligt hoppar jag hit & dit.
Mycket som rör sig i skallen & i mina känslor.
Önskade att jag kunde säga
- "Hokus pokus" så allt va bra!
Men så funkar inte livet!!
Nej.
 
Nu ska jag ta och stänga ner, och varva ned,
och njuta i skenet av ljuset..
 
Och imorgon gryr en ny dag,
En dag full av nya saker!
Spännande!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0