Min Livs Historia

Idag på "Fjärilen" var det min tur, att berätta
 
MIN LIVSHISTORIA!
Vi började som vanligt i stora gruppen.
Denna gång pratade vi om 4:e & 5:e steget, och om "sorg".
Så under "delnings rundan" var det många tårar som flödade.
Vi pratade om våra "förluster" mm.
Hur vi bearbetat dem, vilket stöd vi haft, och vilka vi har kunnat dela/prata med om detta.
 
Efter fikat var det dags.
Vi samlades i små grupperna, och jag fick äran att berätta...
 
Om Min "Livs Historia".
Jag kände mej väl förberedd. Jag hade bestämt mej för att berätta utan papper.
Det är ju min historia, och den kan jag!
Jag vet vad jag pratar om.
 
Men jag talade om för gruppen, att jag aldrig gillat att prata inför grupp.
Att "jag" ska stå i fokus, känns väldigt obekvämt.
Jag har alltid känt, "att de jag berättar, inte intresserar andra".
 
Men idag, lyssnade ALLA intressant på MEJ.
Och jag kände mej lugn, och det gick bra.
Och de blev berörda.
De var flera stycken som hade tårar i ögonen, och även på kinden.
Det kändes väldigt skönt, att få berätta.
 
Och efteråt, när jag fick "Feedback", kändes det ännu bättre.
För JAG HADE LYCKATS SÅ BRA.
Jag fick väldigt bra beröm.
De tyckte jag var stark, modig, lugn, en person man känner tillit till, och får förtroende för.
Och att jag var enormt stark.
Och att jag var snygg!
TACK.
 
Så jag känner mej otroligt stark och glad som lyckades berätta min "story".
Och stärkt av allt beröm.
Så nu är det dags, att JAG verkligen börja TRO PÅ MEJ SJÄLV.
(jag kan "mycket" mer, än jag tror).
 
Jag behöver inte "göra så mycket", (prestera),
utan det räcker med, att jag "bara är"!
 
Var NÖJD med MEJ själv!
Och våga tro <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0