Låångfredag!

Ja, nog kommer den bli lång alltid!!
(eftersom jag vaknade såå tidigt, och det är många timmar kvar än! Lr så somnar jag innan JohnBlund).
Fast, vad spelar de för roll!!
 
Vaknade iaf TIDIGT.
Jag var trött, men kunde ändå inte somna om.
Låg och drog mej bara.
Någon sol var det inte från morgonen.
 
Jag är ju kattvakt till Holly i helgen.
Så jag gick dit en stund. Fixade & gosade lite. (katthår på näsan.... inte bra!). Kill, kill.
 
Gjorde mej iordning för ute-sittning.
Jag gick ner till Badhusparken. (de blåste kallt/massor på vägen dit).
Väl framme i lä, blev det jätte varmt & skönt.
Å vad härligt de var.
Å tänk vad solen tar. (jag tycker den verkar mycket stark).
Solens strålar på vattnets krusning, är såå otroligt FINT.
Det glittrar så vackert.
När jag sitter där på bänken, kommer ett påskägg skickandes. Någon som sitter efter bänken, vill dela med sig, till oss alla, som sitter där.
Det var snällt.
"Påsk-snällt"
 
Det blev en sväng till Kyrkan idag med.
Oj, vad mycket folk det var där. Nästan fullt.
Det var ett musikstycke av "Bach". (första gången jag lyssnat på nått sånt)
(förutom att jag fick ett litet prov igår, i kyrkan).
Och, Det gick att lyssna på. Jag blev inte "stressad". Vissa delar var sköna att lyssna till.
Och de som sjöng, var duktiga.
Vilka stämmor, och vilken kraft.
Imponerande.
2 timmar höll de på.
 
Jag hade tänkt mej ut igen, i solen.
Men min rygg sa, stopp. (jag har suttit FÖR mycket idag).
Så jag får titta på solen genom fönstret, och vila ryggen.
Men imorgon ska jag bege mej ut.
Bäst att passa på.
 
Så nu,
blir det till att mysa & ta det lugnt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0