Ingen ork

Efter en dålig nattsömn,
kändes det inte så kul att börja dagen!
 
Jag ställde iaf in, mitt träningspass på gymmet,
det fanns ingen ork lr lust.
Och kroppen sa ifrån..
 
Jag tog ett bad ist!
Min kropp behövde det.
 
Sen tog jag det lugnt på förmiddagen.
Efter lunch va jag på bibblan, å lämna igen några böcker.
Därefter gick jag upp till Solliden, satt i skogen en stund. Lyssnade på fåglarna.
Och bara va....
 
Jag hann med en kopp kaffe, o en glass,
innan det var dags för ett varmbad, i bassängen på gamla Reumatikern.
 
En skonsam träning för kroppen,
skönt att slippa "bära upp" hela kroppstyngden.
Det sköter vattnet om. (jag känner mej hur tung som helst, när jag går upp ur vattnet).
 
Idag var jag öm i axlarna,
och kände tydligt hur "ont/svajjig" jag var i ryggslutet/svanken.
Och endas små rörelser i ljumskarna tordes jag göra.
 
Ja, det fick bli dagens träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0