Dansens dag

Jag läste om detta för nån dag sen.
Och tyckte det verkade intressant.
Jag mötte upp Leila där, så vi gick tillsammans.
 
Jag har aldrig varit inne på Gamla Tingshuset,
så bara det, var intressant. (Det händer mycket i detta hus).
Vi hann med en fika först.
 
Sen började tillställningen,
och det var med-ryckande. (jag blir glad av musiken & dansen, och de "spritter" i benen).
 
En tjej dansade (improvisation) till trummor, (slagverk). Härligt att se, när nån ger uttryck i dansen.
3 par dansade Lindy Hop (jitter bugg) Å det ser såå härligt ut.
Orientaliskdans (Al Farah), Härliga rörelser.
Tango (nått jag säkert skulle fixa,)
"Konstdans" (en dansade & en som målade vad hon upplevde/kände/såg).
 
Och som avslut fick de som ville, "prova på" Lindy Hop.
(jag va sugen, men inte mina höfter/ljumskar) Tyvärr.
 
Jag träffa Malin också.
Mina barns kusin.
Hon skulle skriva/fota om detta.
 
Ja, det var en annorlunda kväll.
Kul när de händer nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0