April, april

1:a april idag!
 
"Om man låter den ena kritiska tanken avlösa den andra och lägger oss till med en vana att göra negativa anmärkningar är vi inne på farliga vägar. Ett sådant beteende tar död på kärleken. Det leder i sin tur till självömkan eftersom vi inte blir bemötta av andra så som vi skulle önska."
 
"Jag kan inte ändra på någon annan människa och jag har inte ens rätt att försöka.
Det jag kan ändra på är min egen inställning, så att jag blir mottaglig för andra människors goda sidor och egenskaper."
 
En dag i taget, och Var snäll mot dig själv:
 
"Lämna det förflutnas smärta och släpp oron inför morgondagen.
Vare sig den ena dagen eller den andra kan vi göra något åt.
Vi är snälla mot oss själva om vi kan låta bli att ta illa vid oss av de "andra" säger och gör.
Vi är snälla mot oss själva när vi hjälper andra och fyller våra liv med sådant som är trevligt och uppmuntrande.
I dag, just i detta ögonblick, ska jag börja vara snäll mot mig själv.
Jag ska inte låta mig dras ner i djupet av förtvivlan över "någon/något", annan/annans konsekvenser.
Tillit och hopp ska ge mej kraft."
 
I går, på meditationen gjorde vi metta igen, ("Kärleksfull vänlighet")
Jag fick en annorlunda och fin känsla i kroppen.
Jag tänkte, att jag bör nog börja tänka på ett annat sätt.
Att försöka se det bra, och strunta i det dåliga.
Så det har jag försökt göra idag.
Försökt att vara mer positiv.
Och det har känts bra.
 
Bara för idag, ska jag göra så gott jag kan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0