4 år, tiden går

4-4-2014
 
Kära Mor,
Egentligen finns inga ord....... utan känslan i min kropp talar för hur det är.
Saknaden och tomheten finns här jämt.
Alla fina minnen och allt de goda.
 
Min tröst är,
att du har det bra där du är.
Och för mitt inre, ser och känner jag din närhet.
 
Idag har jag varit till graven.
Solen sken från en klarblå himmel. Och den värmde så skönt.
En bukett gula rosor, gjorde sig så fint, mot den vita snön.
Och lågan från ljuset blandade sig med strålarna från solen, det var så fint.
En hälsning till DEJ från oss alla.
 
Pappa sa sådana fina ord om dej igår.
Han sa:
- Hon gjorde alltid allt för familjen.
Och han har så rätt.
 
Och jag säger,
-  Du klagade aldrig.  Du var så duktig.
Du var, helt fantastiks.
En fin person.
Älskade mamma.
 
Jag åkte över Nagasjön på vägen hem.
Det stället är helt magiskt.
Så tyst. Så lugnt. Så fridfullt.
Känslan av att gå där i skogen, titta ner över sjön, känna solens strålar, är helt fantastiskt.
Ett otroligt ställe att få uppleva.
En del av oss.
 
Ha det bra Kära Mor
Du finns i våra Hjärtan.
Kärlek & värme till dej, från Oss.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0