StorsjöTappen

Idag har jag anmält mej & gjort stora kollen!!
 
Jag har tänkt länge, att jag ska bli "blod-givare",
om jag "duger"!
 
Så ett stick i armen & några rör blod. 
Sen fick jag svara på en massa frågor + få div. information.
Och så vänta ...... ca. 6 veckor på svar.
Om jag duger.
 
Mitt blodtryck var lite lågt. Jag tror det var 111/65.
(sist jag tog, minns jag att de också sa att det var lågt. Undra varför..)
Fast jag känner mej inte yr, så det är lugnt.
 
Om det blir nått av,
så tar själva "tappningen" bara ca. 7-10 min.
Och under den tiden, hinner de ta 4 1/2 dl!!
Sen efter tappningen, ska jag ta det lugnt. Ingen träning.
(stressad lr må dåligt av andra orsaker, då ska man inte ge blod).
Utan man ska känna sig ,"pigg & normal".
 
Det ska bli spännande,
har ju aldrig testat.
 
Och kan jag bara ge av mej själv, så vill jag gärna erbjuda de jag har/kan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0