Piggare idag!

Härligt!
(kan det vara "trum-resan", lr "fullmånen"),
Det spelar ingen roll vad det är, huvudsaken det är bättre!
Toppen.
 
Imorse hade jag glömt ställa klockan, men vaknade strax efter 6.
Upp, ställde iordning citronvattnet, satte mej att meditera.
Skönt att göra det från morgonen, innan jag startar med allt annat.
 
Tog promenaden vid 7. Såg att månen lyste så stor och rund över Storsjön,
så jag tog svängen efter stranden.
Helt fantastiskt vad stor & rund den är, när den är full.
Magiskt!
 
Hade tvättstugan också, fr 07.
Toppen att den finns i samma trappuppgång, så jag slipper springa omkring så långt.
Det blev 4 maskiner idag! (inte så mycket i dem, men olika kläd-typer!).
Ljust/mörkt/träningskläder (utan sköljmedel) & så handdukar.
 
Ett pass Yin-yoga vid lunch,
passar perfekt.
 
Vid 2 kom Sofie,
vi skulle köpa blommor till graven. Dit vi ska imorgon.
"Kära Mor" skulle ha fyllt 75 år,den 23/9.
(Men sin dag, får hon tillbringa med dem hon nu väljer att umgås med, där hon är.
Men hos oss, finns DU i våra Hjärtan <3)  Goa lilla mamma.....
 
Vädret blev så pass underbart mot eftermiddagen,
så jag blev sugen på att gå ut i naturen.
Gjorde iordning fika, packa en väska och tog cykeln bort till Gärdet.
Det blev en underbar & toppensväng..
En vacker skogspromenad, sen satt jag på stranden & bara njöt av solen, vattnet & gofikat <3
Vågorna skvalpa mot stenarna, och solens strålar glittra i vattnet.
Så rofyllt.
 
Kvällen tillbringa jag med tända ljus & "fredags-mys" i soffan.
Kolla finalen av Idol. Ett bra gäng, som kommer underhålla under hösten.
Kan bli intressant.
 
Dags att avrunda denna dag.
Tackar för en bra dag.
Och tar gärna emot glädje & energi framöver, det behövs.
Simma lugnt!
Natti <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0