NYSTART

Andra veckan i min nya lya!
 
I morse ringde klockan 06!
Gick upp & satte mej att meditera.
En kopp varmt citronvatten, ska vara bra för utrensning mm.
Kröp upp i soffan med kaffe & en gammal dagbok. (usch vad mycket trist läsning).
Blev tvär trött, så jag va tvungen att blunda & sova en stund.
Skönt.
Vakna, lite efter planeringen, tog jag mej min morgon promenad.
Tog ca. 40 min.
Frukost, gröt. Gott & nyttigt.
Gjorde mej iordning för gymmet.
Gick in på Clas Ohlson på vägen, och köpte ett vajerlås till cykeln. Är ju rädd om den.
 
Min 1:a träning på Sports Gym,
(nä, har varit där 1 gång innan).
Värmde upp med rodd, 15 min.
Sen körde jag armar ca  45 min.
Och så lite mage/avslappning/stretch.
Skönt, och bra gjort!
 
Lunch och vila mitt över dagen.
 
Sen var jag iväg och gjorde ett pass Yin-yoga.
(ont idag, mest i nacken, stel/öm/svider, känns som "1000 nålar").
Men, det ska bli intressant att se om & hur länge det dröjer, innan jag blir mindre stel.
(i dagsläge, är jag jätte stel).
 
Ikväll ska jag på mitt 1:a, Al-anon möte här i stan.
Vi var 9 st.
Svårt att säga nått om gruppen efter en träff. Förhoppningsvis blir det bra.
(saknar min gamla grupp i S-svall).
Jag dela bla. om,
att jag vill & behöver släppa på, att alltid vara så himla duktig & ha kontroll.
Jag är på väg.....
Tack för ikväll.
 
Cykla hem efter mötet,
det hade börjat bli ganska mörkt.
 
Skönt att komma hem,
nöjd efter en dag full av nya upplevelser.
Rundar av kryper i säng och hoppas på en lång, skön & god sömn.
Nattinatt
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0