HÖSTGLÖD

"Höstglöd" - Konvent, Fjällsjögården, Undersåker, Åre
27/9-29/9-2013.
 
AA anordnar ett konvent för sina medlemmar & bjuder in Al-anon.
Jag tillsammans med ett gäng från S-svall åker dit, och hyr en stuga.
Mitt första konvent, det var bra, intressant, fint & rörande.
 
Kommer fram till stugan sent på fredagskvällen.
Tjejen som hyrt stugan, var redan där.
1:a kvällen blir vi 5 st.
 
Lördag morgon,
Samlingsmötet börjar 9.
Vi samlas alla tillsammans.
Det blir en kort presentation över dagen,
därefter får vi alla presentera oss.
 
Sen görs en "countdown",
på åren/månaderna/dagarna som personerna varit nyktra.
Sammanlagda tiden på alla som var där, var 505 år och 7 månader!
Häftigt.
 
Därefter börjar dagen,
det finns 3 möteslokaler.
Öppna & slutna AA-möten, och Al-anon.
 
Olika "teman" avgör vilket möte jag vill delta i.
Jag var mest på Al-anons möten. Men också i ett öppet "AA kvinno-möte".
Alla mötena & delningar gav mycket.
Både tänkvärt & känslomässigt.
 
Och som det verkar mest,
så handlar det mesta om, HUR UPPVÄXTEN SETT UT!!
 
Så beroende-medberoende är vi nog alla, på det ena eller det andra sättet.
 
I går kväll (lördag),
hade vi ett kvällsmöte i Åre gamla kyrka.
Där gav 3 st sina "Lifestorys", vilka berättelser!
Och så fick vi lyssna på fin musik.
 
Och alla möten avslutades med
SINNERROBÖNEN!
 
(Gud), ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.
<3
 
På lördag kom resten av gänget.
Så lördag kväll/natt var vi 8 st i stugan.
Och vi har pratat & ventilerat såå mycket.
Så det kändes skönt.
 
Tackar hela gänget, AA & alla berörda för en givande & annorlunda helg.
Och styrka till alla som tagit sig ur deras "situation" och kommit vidare.
 
Och framför allt,
EN DAG I TAGET!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0