Fulltecknad dag!!

Idag har jag tagit i "ordentligt"!!
 
Upp kl.06, för ca 30 min meditation.
Å så en kopp varmt citronvatten (utrensning, och så tror jag det kan vara bra för magen).
Därefter en skön morgonpromenad.
Idag blev det en annan sväng, tog bara 30 min.
Sen en tallrik gröt, gott.
En stunds vila.
 
Sen var det dags för ett "nytt" pass yoga.
Idag var det "Medicinsk yoga".
(testade det i S-svall för tre år sedan + för ett par veckor sedan, ett "prova-på-pass").
Så jag visste vad det var.
Ett lugnt pass, och framför allt, ett bra pass när man har ont..
 
Hem, luncha och en kort vila.
Sen tog jag mej en prommis ner till Badhusparken, gick efter stranden en stund.
Sjön låg spegelblank, och solens strålar glittra så fint.
En härlig sväng.
Satt en kort stund i parken, lyssna på nån som satt och spelade på nått "fat/trumma" av någe slag.
De var en lugn & skön stämma.
 
Titta in på bibblan, låna några böcker.
(bra nu, eftersom jag ingen TV har).
 
Kl.16 var det dags för nästa yoga-pass, 
Yinyoga.
Ett skönt pass, där musklerna får vila.
Och vi sträcker ut kroppens bindväv, leder & ligament.
Såklart "känns det" (fast det ska inte göra ont, men jag är såå stel, så det gör ont iaf!!).
Vill ju att det ska ta nått, så jag provar ju att töjja så gott det går.
 
Middag, idag blev det räkor, ägg, keso & sallad.
Åt soppa till lunch.
Och en timmes vila....
 
Kl.18.30 var det dags för nästa pass,
Ashtangayoga, (mitt 2:a pass).
Och där jobbar man hela tiden!!
(jag har ju hoppat in i en fortsättningskurs, så jag funderar på att börja från början, i en ny kurs).
Vill ju lära mej från grunden.
För idag, så skulle vi "köra själva"!!
Så jag fick titta på grannen/de andra hela tiden (inte så bra/kul).
Fast det gick ganska bra.
Och varm blir jag, ganska krävande pass.
Men skönt, efteråt.
 
Hem, duscha & fika lite gott.
Så nu får jag krypa upp i soffan med en bra bok, och bara mysa.
 
Denna dag,
har varit väldigt aktiv!!
Och solen har skinit. Kanon.
Tack för idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0