fredag den 13:e

Kommer bli en bra dag!
 
Började dagen som jag gjort hela veckan.
Upp, meditera, en kopp gott citronvatten. Morgon promenad & så kaffe på det!
Men hoppade över gymmet, eftersom jag har yinyoga vid lunch.
 
Just när jag skulle till att börja förbereda mej inför yogan,
kommer "box-gubben".
Jag hade ringt Akelius om problemet,
å de skulle skicka nån.
Fast, troligtvis inte innan helgen.
Men han kom ändå...
Det fattades en "switch", så han satte dit den, Så nu funkar det.
Han gick halv 12. Då började mitt yoga-pass,
tur jag bor nära.
Kom nån minut för sent.
 
Efter lunch hade jag tänkt cykla till Ica Maxi, men jag orkade inte.
Kände att jag var helt slut!!
Så jag la mej å vila ist,
det var jag värd.
 
Kl. 17 skulle jag vara nere vid Shaman Butiken,
jag skulle åka med Leila ut till Rödön,
för kvällens
Shaman Trum Resa.
 
Ett jätte fint & mysigt ställe.
Vi blev en liten grupp, tre stycken + Leila, som skulle spela trumma.
Hon gjorde iordning brasan & fixade "sjaga-te" som vi fick.
Ritualen började med att hon renade oss, med en rökelse.
Sen fick vi sitta & lyssna på trumman, tills vi kände oss klara för att gå in i skogen & söka upp våran avskilda plats.
Där skulle vi sitta & bara vara, i naturen i ca 3 timmar.
Under tiden spelade Leila trummor, och andra instrument lite då & då.
Där satt jag/låg. Helt för mej själv. Blundade & bara kände av naturen.
Det blev mörkare och mörkare...
Ett par fåglar kom och satte sig i träden omkring mej. De kom närmare och närmare...
Jag hörde (och nästan kände) vinddraget från vingslaget..
Några andra "småljud" hörde jag.
Kände också hur "nån/nått" strök mej på kinden.
Så ensam var jag inte.
Såg också mitt "djur". Min vita buffel. Stor & stark.
Hade också "nått" annat vid min högra sida, nått grått (kanske en grott-öppning).
Ja, det hände & kändes en hel del, där under mina timmar i skogen.
Och när jag kände att det var dags för mej att bege mej ut mot stranden & brasan,
så var det bara skenet från brasan som jag såg.
Annars var det kolsvart i hela skogen.
Såg inte vart jag satte mina fötter.
Utan jag fick lita, helt till mej själv & min känsla.
Samma sak, när jag plockade ihop mina saker, där i mörkret.
Jag fick KÄNNA hur jag skulle göra.
Det var jätte häftigt. Riktigt närvarande.
Kom fram till brasan, de andra var redan där.
Jag fick lite mera te.
Njöt av skenet från brasan & alla stjärnor på himlen.
Fantastiskt.
Vi plocka ihop under tystnad & avsluta resan,
med att tillsammans gå i mörkret fram till vägen.
Där avsluta vi & krama om varandra.
Jag fick skjuts av Leila hem.
Jag var hemma 20 över 22, så det blev ca 5 timmar med allt.
Kanon!
  Ett Med Naturen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0