Första Natten & Dagen i min nya lgh

Kändes lite konstigt & ovant, att sova här.
(blev väckt av ett mezz inatt, kl.03, somna sen om, vaken igen före 06!!).
Så jätte många timmars god sömn, blev det inte..
 
Har plockat i köket idag.
Behöver ju porslin, när jag ska äta, så det är bäst att leta rätt på det.
Det blir på tok för mycket i köks-skåpen.
Ska göra en ordentlig rensning.
Storleken på familjen & middagarna, är inte som förr..
 
Fast jag har viss problem med att göra mej av med saker,
undra varför.
 
Men alla kartonger är urplockade,
så nu har jag ställt in mitt nya fina köksbord, som jag fick av Cilla.
 
Sofie hade bilen här,
så jag lånade den & for till henne och hämtade mina blommor + kläderna.
Och så handlade jag massa igen!!
Har ju INGET nu. Tomt på allt, mat & andra saker..
Huvva. Dyrt.
 
Ja, så passade jag på att duscha mina blommor,
så nu har jag STOPP I AVLOPPET!!
Helt otroligt!!
1:a dan...
(blomman tippa, och de for ut jord som rann i avloppet, vilket nu har satt sig i kröken).
Tvärstopp!
Bort med fronten, jag prova skruva loss röret, men det satt som fast gjutet.
Mina fingrar/handled & hela jag orkade INTE få upp den.
Så det var bara å ringa och "fel anmäla".
STOPP I VALOPPEN, p.g.a. blomjord.
PINSAMT!! JA.
 
Så det var lite om min 1:a dag här i lyan.
Och jag är ordentligt slut/öm/ont,
men som tur är,
Så tar jag det ganska bra iaf.
 
Ha en bra dag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0