En sväng till H-dal

Idag har jag bestämt att åka med Sofie till Hammerdal över dagen.
Så det var att ställa klockan på 03:30,
för kl.04 skulle vi åka!
 
Inga problem att vakna & kliva upp,
(vakna ett bra tag före klockan ändå).
 
Ska hälsa på pappa.
Det var drygt 1 månad sen vi sågs.
Det var ungefär som sist.
Han har sina bättre & sämre dagar. (synd att det har blivit så).
Så väldigt onödigt.
Men, sånt är livet.
 
Jag tog & städa av lite.
Han har väl aldrig prioreterat städningen i 1:a hand.
Och nu, som det är & på äldre dagar, är det ännu sämre.
Trist att se..
(och egentligen inte mitt ansvar att röja upp, han får ha det som det är!).
Jag ska prova tänka på det.
 
Han uppskatta besöket,
även om han tycker att det är jobbigt också.
Han blir ganska "upp-stressad" av lite & ingenting..
Men det beror ju på "tillståndet".
Hoppas det ger mej sej, så han återfår "sig själv".
Krya På Dej, Käre Far.
 
En prommis gjorde jag också.
Å de ser ut som de brukar.
Innan jag åkte tillbaka hem, till stan.
Så var jag på Näset & hämta skurkäppen & på Cillas jobb & hämta en gardin, som jag fått låna.
 
Kl.15,
hämta jag Sofie på jobbet,
å så åkte vi hem.
 
Det var En Dag I Hammerdal.
 
Eftersom det var KANON väder idag,
så tog jag mej en kvällsprommis runt stan.
Bäst att passa på, i finvädret.
 
Kvällen tillbringa jag bara i soffan.
Helt slut av allt.
Tack för idag.
SeeYou
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0