Bakslag!!

Idag kom det, "bak-slaget"!!
 
Kroppen SA IFRÅN!
Ajaj, helt knäckt.
 
Vaknade före klockan, som jag satt på 06.
Hela kroppen kändes som om jag var överkörd & mosad....
Värst var det på höger sida,
benet & ryggen, huvva.
 
Klev upp, satte mej att meditera, satt inte så länge, det gick inge bra.
Hade för ont.
Drack mitt varma citronvatten, la mej sen i soffan,
med värmesäcken & filten & somnade.
Jag var helt slut & trött.
 
Ställde in allt vad träning heter,
jag ska till sj.gymn, det får räcka.
 
Min sj.gymn sa, att allt hinner ikapp!
(det har hänt en del, sista veckorna, med flytt, träning mm).
Fick hjälp med bröstryggen idag. Knäckte några gånger och pressa isär.
Hon gjorde en koll över mina höfter, ljumskar.
Och av allt jag undrade över,
så är det min "överrörlighet & min värk".
Det är bara att acceptera!
Och några "töj-övningar" ville hon inte ge mej, för de behöver jag inte!
Jag har "normal" rörlighet, för min ålder mm...
Det känns ju bra.
Toppen.
 
Sen tog hon upp igen,
att jag skulle ta det lugnare.
Inte prestera, utan "känna in" min kropp.
Och hitta glädjen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0