2 nya starter på yogan

Rörelse i vila!
Toppen.
Det kommer bli bra.
Så lugna, härliga, mjuka rörelser.
Kan inte bli annat än bra!
 
Jag kan beskriva det som,
"starten" - från grunden, till all yoga.
Mycket fokus på andningen.
Små rörelser, och verkligen känna vad som händer i kroppen, när jag gör rörelsen.
Det kommer bli intressant och se/känna, hur min kropp kommer svara på det här.
Och att sträcka ut i ländryggen, och strama upp framsidan (magen).
Verkar kanon.
 
Asthanga start!
Ikväll börjar asthanga-grund-kursen.
Vi var 12 st.
Gjorde några ställningar, bla. "solhälsningen", hunden, fisken, barnets-position, kobran, plogen
Ja, det var några.
En del är lätta, inte så krångliga, lr jobbiga. Medans några är riktigt svåra/jobbiga.
Den här yogan, är betydligt mer krävande, än de andra jag provat.
Så jag får se, vad kroppen säger om detta...
 
Även om jag vill,
så kan jag inte vara med på allt!
Namaste <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0