Ett beslut

6 år = 2190 dagar (ungefär)!
(är väl nått "skott-år" under tiden oxå).
 
När jag väl har bestämt mej, så kan jag vara ganska bestämd & envis (har vissa sagt).
Och just i detta fall, blev det så.
Och det är jag JÄTTE GLAD FÖR.
 
Så en fredag för 6 år sedan, drack jag min sista alkohol.
På lördag, bestämde jag mej,
ATT, NU JÄVLAR FÅR DET VARA NOG!
 
Och så har det blivit.
 
Det som var ganska festligt va,
att på söndag, åkte jag på 1 veckas semester till Turkiet, där jag hade
ALL INCLUSIVE!
 
Men jag hade bestämt mej, så jag drack inte en droppe.
 
Och jag har haft en himla tur.
För inte en enda gång, har jag haft nått "sug" efter dricka.
Och det är helt fantastiskt.
 
Och att umgås/vara där andra dricker, gör mej inte heller "sugen".
Men, däremot är det inte så himla kul, att umgås/se när folk dricker.
Det väcker så många jobbiga känslor.
Och jag VET, hur mycket elände & olycka det kan ställa till med.
 
Lagomt är ju bäst,
men "hur många", kan dricka så!
 
Jaja, det är inte mitt bekymmer.
Jag har gjort ett val, och det är jag jätte glad & stolt för.
Och det kommer jag vara, resten av mitt liv.
TACK!
CarpeDiem <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0