En tung start på dagen...

Nu börjar jag nästan bli "less" på att vakna så tidigt ......
Imorse var kl. inte 4 änns!
Och jag är ju inte pigg, så jag klarar inte av att vara vaken hela dagen.
Klev upp, drack kaffe & tittade ut i mörkret..
Kröp tillbaka (stängde av larmet på klockan, tänker inte somna om, för att bli väckt igen kl.6).
Somnar jag, så vill jag sova tills jag självmant vaknar.
 
Sov till tjugo i 8, lagomt.
Ute var det heldisigt & grått.
Lika bra å ta en "slöar-dag". Åtminstonde lugnare från morgonen.
Kände på min kropp då jag klev upp, att den "ömma" överallt!
Handlederna, vristerna & mellan skulderbladen kändes ganska ömma/stela/överansträngda!
 
Huvva!
Dags att varva ner.. (med träningen) Kanske.
 
På förmiddan började solen titta fram, och dimman försvann.
Det blev betydligt ljusare & trevligare.
 
Fick ett samtal & besök.
Lite kaffe och surr..
Dags för lunch, blev en pizza. (nyttigt & gott) haha..
Blev en sväng ut till Lillänge & sen Ö&B.
Jo, å så kaffe & gobit.
Inte undra på att magen va i olag senare. Usch!
 
Fick ett litet ryck på eftermiddan,
dammsög, å tvätta.
Inte är de som förr inte.... Men det får duga, det som blir.
Bara jag som ser det iaf!!
Orkar inte lägga energi på städning.
Den lilla energi jag har, lägger jag på det som jag "tror & hoppas" ska ge mej mindre värk & en starkare kropp.
 
Var på mitt 2:a pass "rörelse i vila" också.
Idag kände jag hur skönt det var, att göra rörelserna sakta.
Och verkligen KÄNNA vad som händer i kroppen.
(raka motsatsen till mina andra/övriga tränings sätt. Där allt går ut på att röra sig MYCKET! & att använda musklerna i stora/tunga rörelser).
Bara härligt att bli "medveten" om vad som händer.
(tänkte också på Feldenkrais, där handlar det också om att känna kroppen & vad som händer).
 
 
Igår & idag har jag också haft anledning att prata både med min far & hans "assistent",
då vissa situationer har uppstått.
Dags för nån sorts förändring.
Innan de går åt fel håll.
Allt för att han ska må bra.
 
Och till sist,
hade tänkt se "Bonde söker", men hade ingen bild!
Så de va bara å acceptera.
 
Avrundar denna dag
och hoppas på en hel natts sömn.
Och en kropp som inte gör så ont.
Å kanske en härlig dröm... Om lycka, sol, sommar, drömmar, välmående & god hälsa.
(drömma kan man alltid)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0