Städ inför 1:a advent

Absolut ingen lust att städa!
Och medans jag håller på, känner jag verkligen VARFÖR jag undviker att städa nuförtiden.
Jag får så himla ONT.
Och jag blir ledsen (t.o.m. så tårarna kommer).
Känner mej så värdelös.
 
Men,
då tänker jag på alla som är friska och INTE städar och pyntar, även fast de är pigga.
Då känns det bättre. (tror jag).
 
Jag vet att jag gjort det förr,
då var det en himla fart på mej.
 
Det är bara att acceptera.
Det blir jul iaf, utan att jag knäcker mej helt, genom att städa och stöka.
 
Meningen med julen är,
att man ska umgås (lr göra det jag själv vill, med lr utan andra)
och ha det trevligt.
 
Att verkligen kunna njuta av denna fina helg, julen.
 
(ps. blev riktigt arg & sur, på adventsstaken, som inte ville lysa, trots ljusbyte./ds) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0