Så var det nya vecka igen!!

Bara att fortsätta...
 
Jag kämpar på, med att försöka bara vara i stunden.
Just här och nu.
Uppleva det som sker, i detta ögonblick.
Skönt då jag lyckas.
 
Tog det lugnt från morgonen,
efter frukost gick jag för att se om pappa var kvar.
Han har inte hört av sig.
 
Jodå, jag hittande honom.
Oj, stackars pappa..
Tänk vad kroppen, tanken & psyket kan ställa till med.
Psykisk ohälsa, är inge kul...
(jag har sett det förr, så jag vet).
 
Förhoppningsvis, får han nu rätt hjälp & medicin.
Och livet tillbaka.
Kram Käre Far.
Och Krya På Dej
 
Ett nytt besök hos Cilla, min Feldenkrais  sjukgymnast.
Idag fick jag ligga på rygg, med "rulle" under ryggen.
Tippa ner höften, och skuldran, (armen) om vart annat...
Tänk, vad kroppen är fantastisk!
Och hur mycket som händer, av så lite.
Känslan, när jag lyckas att  känna.
Toppen.
(hon "gilla", att jag var ärlig, när jag sa, "att jag glömt vad jag gjorde förra gången, en del iaf).
Typiskt mej, virrpanna. Att glömma!
Gör EN sak i taget, och var NÄRVARANDE, så funkar det bättre.
 
Hem, luncha.
Å så iväg till gymmet.
Kände att jag ville röra på mej.
Släppa tankarna, på allt.
Det blev ungefär som de brukar.
Lätt uppvärmning på bandet. Därefter lite lätta vikter. Och så ett varv på cirkelmaskinerna.
Ganska lagomt.
 
Sofie titta förbi, och lämna mina kok & bakböcker.
Undra sa flundra, om det blir nått av de..
Kanske, kanske inte!
Hoppas ;)
 
Å såklart, ett pass Yinyoga.
(jag var trött, lyckades slumra till, under en ställning, och under avslappningen).
Skönt! (jag behövde tydligen det).
 
Hem, byta om, å så iväg på möte.
Ikväll var vi bara 5.
Och mötet gick lite trögt.
För min del, så hade jag behövt prata/dela hur mycket som helst.
Men, jag kände att det var "för mycket" som snurra, så jag fick inte fram nått..
Å inte kunde jag fokusera på texterna vi läste heller, eller andras delningar.
Men, gemenskapen fick jag iaf!
Tack för det.
 
Prommis hem.
Rått och kyligt. Svårt att klä sig, när det är sånt här väder.
Usch!
På med pyjamasen, kaffe & De okända.
Skönt avslut på denna dag.
 
KRAM till alla nära & kära <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0