Mindfulness - En heldag i stillhet

I fredags, den 8/11-2013,
var det dags igen, för denna gångens Retreat dag ute på Frösön.
En hel dag i tysthet, stillhet & lugn.
Så himla skönt för huvud, kropp & sinnet..
 
Denna gång hade jag turen att få åka med Johanna ut,
Skönt att slippa passa bussen.
 
Dagen började kl.9 -,
vi var 13 st, bara tjejer denna gång också.
Nån hade jag sett förut, men de flesta va nya. (större delen av gruppen, går Mindfulness kursen nu).
Jag tror vi var 5 som gått kursen tidigare.
 
Åshild, som håller i träffen,
är jätte härlig. En otroligt skön röst har hon. Så lugn & säker.
Och hon är väldigt duktig.
Det märks, att hon gillar det hon gör.
 
Och jag älskar dessa dagar!
Att bara vara, i tystnad, tillsammans med andra. Kanon.
Allt gick bra fram till lunch.
En jätte god (vegetarisk, morotssoppa) fick vi till lunch + smootie  & bröd.
Solen sken, så jag tog en promenad efter stranden under rasten.
 
Men efter lunch,
gjorde vi den där "övn" där vi skulle gå i snabbt tempo (stressa på), och direkt,
"gick jag igång/mitt stress-påslag" slog till...
Jag fick ont i huvudet, och massa värk...
Tappade fokus och kunde inte vara närvarande i meditationerna mm.
Blev trött.
 
En intressant upptäckt!
Att det blev så tydligt.
Att jag inte tål stress.
Lr, att min kropp sätter igång och värker, vid stress.
Nått att tänka på!!
 
Så tiden efter lunch, blev ganska jobbig.
Inge kul, att försöka "njuta / slappna av", när kroppen stretar emot, med värk!
Ajaj!
 
På slutet, då vi börja prata,
så fick vi berätta om dagen & våra upplevelser.
Och vi var flera stycken som upplevde stressen som negativ.
Och några, upplever tystnaden som jätte jobbig.
Så vi är olika.
 
Men en fantastisk dag.
Tack för den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0