Lite pinsamt

Jag har 2 par strumpor som jag skulle ha slängt (för länge sedan).
Och igår ,när jag var till sj.gymnasten så hade jag på mej, ett av dem.
 
De par som är såå nötta i hälen, så de nästan är genomskinliga!
 
(men jag tänkte, Jag brukar  ju mest ligga på rygg, sida, lr stå framför, på sidan, så jag tänkte det va lugnt.
Vad tror ni hon säger då jag kommer!!??
 
- Kan du lägga dej på magen.
 
(å vad står upp mest då, förutom "raven",
Jo HÄLARNA!!
(då blev de pinsamt, men de va bara att slappna av & köra på).
 
 Idag fick jag en riktigt "Aha"-upplevelse!
En behandling & några rörelser som berörde.
Så pass stark, så tårarna började bränna bakom ögonlocken.
Så känslig kan jag bli ibland.
 
Att en sådan "enkel/simpel" rörelse kan betyda & göra så mycket i kroppen.
Helt fantastiskt.
För många är det säkert ett normalt rörelsemönster.
Men för mej, med min värk, har jag "tappat bort" den "naturliga" rörelsen.
 
Så där fick jag ligga på mage,
med en upphöjning under magen, för att räta ut svanken.
Röra benen, dra upp benet, ändra armarna mm.
Och för att lyfta huvudet, använda armarna, inte nacken!
Sen så blev andningen annorlunda.
Ja, de hände en massa,
helt makalöst!
 
Lärorikt!
Allt för att bli bättre i kroppen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0