Jävla Godis sug!!

Nu är det illa!!
 
Jag vet, att jag INTE SKA KÖPA HEM, SÅNT JAG INTE SKA ÄTA!
(för finns det hemma, så har jag svårt att låta bli det).
 
Och nu har jag haft sug på massa onyttigheter, länge!
Och jag vet varför.
Dels på "hur jag mår".
Sen, att jag "fuskar" med att äta riktig mat.
 
Enda chansen att klara suget är,
Äta bra/riktig mat, 3 ggr/dag.
+ 2 (till 3) mellanmål /dag.
 
Och äta "små" / lagom portioner.
 
Och för att få till en jämn balans,
ska jag också motionera.
Och se till att sova bra.
 
Så är det!
Inga problem,
bara jag gör rätt!
 
Så nu får det vara slut på de här.
Skärpa till mej, fram till jul
(sen äta & må gott under jul).
 
Därefter,
Ta hand om mej & maten, på ett bra sätt.
 
Jag ska ju "ge blod" också.
måste jag äta bra.
 
Men framför allt,
vill jag må bra, vara så pigg som möjligt.
Orka mer, och förebygga sjukdomar.
 

Man lever ju bara en gång!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0