Gym, ("föreläsare", jobb)

Lördagens Träning!
Brukar inte träna lördagar, men det gjorde jag idag, eftersom jag i går var på badet och "relaxa".
Och som vanligt, lomma jag iväg med ganska tunga & trötta steg.
Värmde upp på gå bandet, ca 3 km.
Därefter ner i vikt-hörnan.
 
Det var endast ett fåtal på gymmet denna dag, skönt.
En "äldre" man började prata med mej om träning, ungdomar & hur "slöa"/"slappa"/ och "dålig hållning" ungdomar har nu för tiden.
Och att, hur få anställda som har "frisk vårds-peng", utnyttjar den.
 
Ja, jag svara lite fåordigt.
Och höll med.
Nämnde hur viktigt jag tyckte träningen var, för att kroppen ska hålla hela livet.
Och "vikten" av att "förebygga", innan det är försent.
Då tyckte han, att jag skulle komma på deras företag, och hålla ett föredrag om detta!
Haha, jag prata inför en hel grupp, FRIVILLIGT!! (det skulle va nått de)
Men kanske, vem vet. Jag ska fundera på det.
 
Sen erbjöd han mej jobb också!
"Sådana som jag, är eftertraktade", sa han.  Kul.
 Såklart satte det igång en massa funderingar.
Om min kropp bara kunde fungera & samarbeta, (utan alla krämpor), vore det en bra chans.
Jag får fundera....
 
Så denna dag, blev en annorlunda träning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0