FARSDAG

Ja, idag är det farsdag!
Och min kära far är kvar på sjukan, och jag är i stan.
Som tur är, så är min bror i H-dal idag, så han tittar in till pappa när han åker förbi.
Jag har iaf skickat ett mezz, och vi har pratat på telefon.
Pappa var nöjd med det.
 
Passar på att besöka kyrkan idag då, på farsdag.
Och just i Metodistkyrkan, så pratade prästen om Farsdag & "fadern", passande.
 
Om hur många barn som saknar sin pappa, p.g.a. olika orsaker.
Pappor som inte finns..
Pappor som valde karriären före sina barn..
Pappor som inte fanns känslomässigt..
Pappor som helt enkelt inte räckte till!
 
Men även de pappor som alltid funnits för sina barn.
Varit goda/bra förebilder.
Lekt med barnen.
Funnits där jämt.
 
Barn behöver bägge sina föräldrar.
<3
 
Jag gjorde mej en härlig sväng i solskenet, upp till Solliden.
Tog svängen genom skogen.
Mysigt & ljust, med lite lätt snötäcke på marken.
 
Slappa, läste & kolla på Bonde söker.
 
Hade även planerat in ett besök på Frälsis.
Mitt första besök.
De hade musik där ikväll, så de blev extra spännande.
Fick lyssna på musik av Johnny Cash, country/blues.
 
Så idag har jag fått mej en "dos" av både de ena & de andra!
Religiös är jag inte så, utan jag bara kollar runt lite.
Och några fint, valda ord, kan inte skada.
 
Men jag tror att alla, har "sin egen tro", på något...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0