Chafför /hälsa på pappa /Cilla

Eftersom jag oftast sitter hemma på helgerna och inget gör,
så hade jag tagit på mej, att vara chafför ikväll!
 
Och framför allt,
för att jag då kunde passa på att hälsa på pappa & Cilla.
 
Fick köra mercedes, automat.
Kändes lite läskigt från början.
Jag kör ju så sällan nu, tyvärr.
Men duktig som jag är, gick det jätte bra.
Och vädret hade jag tur med, skönt.
Det kom nån enstaka snöflinga under färden.
 
Åkte till pappa.
Det var nästan på dagen, 2 månader sedan vi träffades sist (hemma hos pappa).
Men jag hade varit å hälsa på honom i Ström, på "sjukan" för några veckor sedan.
Och det är inge kul, att se att han inte mår bra.
Önskar att nått under kunde ske..
(men som ja sagt tidigare, man måste kämpa själv).
 
Äntligen mot Solberg & Cilla!
(å hon hade väntat.... såå länge)
 
Det blev lite mysprat & fika.
Lite koll på matlistan inför jul...
(Idag är det exakt 1 månad kvar till julafton)
 
Lämnade Cilla & Rickard vid midnatt,
för att åka på 50-års-kalaset och se om "bilägaren" var nöjd för hemfärd.
Där träffa jag en massa bekanta sen "förr", (från den gamla goda tiden).
De såg ut att ha haft ett trevligt kalas.
Jag tog nån svängom på dansgolvet, innan vi for hemåt.
 
Lämna bil & ägare hemma,
sen fick jag åka taxi hem, Skönt. (jag hade packat med mej kläder/reflex för att gå hem).
Men jag var jätte nöjd att få åka hem, så jag fick komma hem & i säng.
Trött & nöjd för denna dag.
 
Tack för denna annorlunda & intressanta dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0