Blodgivare

13-11-2013,
 
Idag var dagen kommen.
Då jag skulle bidra med de jag kan, i detta ärende.
Att ge blod, och bli blodgivare!
 
Ja, det var väl ca. 6 v sen, jag var och anmälde mej.
Fick svara på massa frågor, och sen tog de ett "x" antal rör, för att "kolla upp mej".
Och jag blev GODKÄND!
 
Så nu var de dags.
Mitt Hb var 132
Mitt blod Rh +
Och 4,5 dl tog de!
Det tog ca 10 min, och det gick jätte bra.
Jag kände inget alls.
 
Ett stick i armen, slangen kopplad till en påse, som samlade upp blodet, påsen låg i en skål, som "vippade" fram & tillbaka, och när mängden (räknas efter vikt) var uppnådd, "pep" apparaten. Och så var de klart. 
Nemas problemas!! Hihi
Och så fick jag sitta kvar i stolen en stund, och dricka lite juice (eftersom det var min FÖRSTA gång).
Och känna efter "hur" jag mådde.
Å jag mådde jätte bra.
 
Efteråt får man fika.
Kaffe, macka (skorpa/pepparkaka) lr frukt.
Väldigt lyxigt.
 
Jo, man får ju välja en "gåva" också.
Det fanns att välja på nått glas, en ljuslyckta, t-shirt,
å så de bästa av allt, 2 PAR STRUMPOR!
Valet var enkelt!!
Så nu har jag fina, nya strumpor.
Så nu slipper jag skämmas längre ;)
 
Jag fick också ett sött anteckningsblock, med hjärtan på <3
plus, en karta järn tabletter.
 
Ja, så nu får jag ta hand om mej, till nästa gång
Ett litet bidrag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0