Avslutar denna helg..

 När alla tankar kommer....
När jag sätter igång och tänker på sånt som får mej att bli ledsen,
ja då kan det komma hur mycket som helst!!
Det verkar aldrig ta slut.
 
Jag funderar på, hur mycket som kan bero på mej..
Hur det skulle kunna se ut, om allt fått en annan start.
Hur man kan bli, genom att utsättas för andras okunnighet.
Att man som vuxen, beter sig som man gör, för att man formades så..
 
Min uppväxt kan beskrivas på många sätt.
Jag hade det bra, med det som var bra.
Jag fick också uppleva sånt som inte var bra, på de sätt som inte va bra.
Och alla sätt, har format mej, till den jag är, och till de beslut jag tar.
Ibland bra, ibland dåliga.
 
Barn som haft föräldrar som inte brytt sig om dem, blir som de blir.
Barn med föräldrar som varit för mycket omhändertagande, ja de blir på sitt sätt.
Barn som aldrig fick göra nått, var avis på de barn som fick göra vad som helst.
Och de barn som fick göra som de ville, var avis på de som hade föräldrar som la sig i, och sa Nej!
Så alla sätt är bra. Eller dåliga!
Vem vet!!??
 
Jag hade en mor som gjorde allt i hemmet.
Så jag behövde sällan hjälpa till.
Vilket resulterade i ,att jag inte lärde mej så mycket.
Utan fick lära mej själv, prova mej fram...
Utan att nån talade om, om jag gjorde rätt lr fel.
 
Så när jag flyttade hemifrån (alldeles FÖR tidigt)
visste jag inte mycket! (även fast jag tagit hand om mej själv, på mitt sätt, under många år).
Jag gjorde det jag "trodde" var bra/rätt.
 
Idag, då mina tankar kommer,
det är då jag kan fundera på, hur mycket som beror på allt detta!
 
Stannar här nu,
för det är såå mycket som jag vill skriva om det här.
Och det ska jag göra, någon gång, när jag har "tråden".
Just nu (under en alldeles för lång tid), är jag för splittrad!!
 
JAG VILL BARA SÄGA,
TA VARA PÅ LIVET.
DET ÄR ALLDELES FÖR KORT, FÖR ATT SLÖSAS BORT.
KÄNN EFTER VAD DU VILL OCH SÄTT IGÅNG OCH GÖR DET!
EN VACKER DAG ÄR DET FÖR SENT.
VI FÅR VÅRA DAGAR, OCH NÄR DE ÄR SLUT, DÅ ÄR DET FÖR SENT!
LEV NU!
      
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0