Allahelgonsdag

Fredag, den 1-11-2013!
 
Efter ännu en natt, som inte jag fått sova helt, utan att vakna, fick jag en annorlunda känsla idag!
Kan det ha å göra med, att det är Allahelgonsdag/helg?
 
(lr, har det med kyrkobesöket/bönen från igår, att göra?).
Vem vet!?
 
Jag kände att jag bör försöka "inte" tänka på mej (och allt som känns tungt/down),
utan att istället "stöta bort" mina tankar, och prova göra allt annat, vad som helst!
 
Det enda jag har idag bestämt, var yogan, mitt på dagen.
Behövde handla, så det planerade jag in, efter yogan.
Så dit (på Ica Maxi) tog jag mej en prommis, bar en TUNG ryggsäck hem (det var jobbigt för kroppen).
(fick väldans ont i nacken, och hela ryggen TRYCKTES ihop).
De va kanske inte så bra!!
 
Innan yogan, tog jag en snabb-städning!
Bytte gardiner i sovrummet, la på en duk i vardagsrummet, duscha 1 blomma (bör sätta om den).
Och dammtorka lite här & där....
Kan inte fatta, hur det har blivit!
Men, det får duga. Jag varken vill, orkar lr vill, göra mer.
Och städningen tar så himla hårt på kroppen.
Usch!
 
Bestämde under dagen,
att jag skulle ta med mej lite varm oboy & macka,
och ta en lång promenad efter Storsjöns strand (borta vid Minnesgärdet).
Tog cykeln dit, och gjorde sen en härlig sväng i skogen.
Satte mej å fika, och det hade börjat skymma ganska ordentligt, så det var ganska mörkt, då jag begav mej hem över. 
Och all fukt på vägen, hade börjat frysa på.
Cykla väldigt sakta hem.
 
Hoppa i badet, när jag kom hem.
Så himla skönt.
Det är faktiskt en himla LYX-känsla.
Att kunna ta ett hett & avkopplande bad.
 
Sen tände jag massa ljus.
(hade tänkt gå till kyrkogården, för att se alla tända ljus, så här på Allahelgonskvällen, men jag höll mej hemma).
Skrev ett inlägg på FB, om min saknad efter kära mor.
Det kändes väldigt starkt idag.
 
(har för övrigt uppdaterat FB flera gånger idag, ett infall bara).
Å jag lyckades bra!!
 
Min dag blev lyckad.
Jag kände energi. Kände mej pigg & fri...
(PS/ Fick ett förfrågan om jag ville följa med till Dvärsett till "gröna gudinne tempeln" & sen träffa "häxor"!!. Det lät väldigt spännade & intressant, men det kom så hastigt på, och jag har ju INGEN ANING om, vad det är! Så jag tacka nej. /Ds).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0