Allahelgonsdag nr 2

Ja, helgen fortsätter...
 
Vaknade vid 5, upp fixade kaffe, njöt i tystnaden & mörkret,
kröp sen tillbaka i sängen.
 
Efter frukost, (lite senare än vanligt),
tog jag mej en förmiddags promenad, denna gång till Lungvik, t.o.r.
Tog ca. 40 min dit, så det blev en dryg timmes prommis.
Skönt!
(fast tyvärr, var det ganska halt, och då går jag och spänner mej, så jag fick ganska ont).
Trist.
 
Lunch, idag blev det soppa.
Det passade bra, jag blev lite frusen.
 
Slappade några timmar, tog sen en kort sväng till.
Ville kolla hur det såg ut vid minneslunden vid "övre" kyrkan, borta vid Körfältet.
Oj, vad stort de var.
 
Ikväll lyxade jag till med blodpudding till middag.
Gott & enkelt, passar mej utmärkt.
 
Gick sen tillbaka till minneslunden, för att tända ett ljus.
Där sken massa ljus, och det var mycket folk där.
 
(Jag stod där & blunda, framför alla ljus. Då kände jag hur "någon" kom och ställde sig jätte nära mej.
Jag fortsatte blunda, och tänkte "vad är detta"!! Är det någon som är sjuk, (typ down syndrom), de vill ju ofta ha närkontakt. Men jag kände mej lugn ändå, för personen var inte stor, typ en tio-åring. Sen gick "den".
Jag öppna ögonen å snegla. De var en liten tjej.
Jag fortsatte blunda...
Då kom hon tillbaka, ställde sig ännu närmare, då tänkte jag "men vad är de här!!
Så stod vi en stund. Jag hann tänka massor....
Sen klev hon fram ett steg, ställde sig på min andra sida och sa,
- Mamma, kan du inte ta ett kort, det är så fint med alla ljus.
I samma ögonblick jag sa, Du pratar nog med fel mamma nu...
Hon titta upp på mej, och gick sin väg.
(undra vad hon kände & tyckte, stackars lilla tjej).
Å jag fick tårar i ögonen, för jag tyckte de var så himla komiskt och fint, på samma gång.)
 
Kan det ha varit "ett tecken".
Jag får fundera på det...
 
Väl hemma,
tände jag MASSA ljus.
Det är så himla fint, och mysigt.
 
Denna dag har också varit bra.
Den har varit lång, men inte långtråkig.
Jag har känt mej tillfreds hela tiden.
Känt ett skönt lugn..
En härligt avkopplande dag!
Toppen för mej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0