Retreat

Kan bara säga,
- Wow, vilken underbar dag!!
 
Den här retreaten var annorlunda mot mina tidigare, (eftersom de andra handlade om meditation).
På den här, fick vi vara mer "fria".
Vi fick läsa, skriva, måla, knåda med lera, skriva böner, förflytta oss i hela byggnaden, t.o.m. gå ut.
Sen hade vi tre guidade meditationer, med budskap/tema.
 
Och inte nog med det,
utan en massa "go-saker" under hela dagen.
Bla. tillgång till kaffe & te, en fruktskål, och även en chokladask kom fram. (och mot slutet vindruvor & melon).
Vi började dagen med frukost, (vilken lyx).
Lunch viste jag, för det stod det om i annonsen, men allt annat var extra.
 
Under frukosten prata vi, och blev informerade om hur dagen skulle se ut.
Därefter ingick vi i tystnaden. SÅ HIMLA SKÖNT.
 
Vi fick ta för oss en egen plats,
en skön stol, med kudde & filt.
Sen fick vi göra som vi ville med dagen.
Och möta upp till meditation, då klockan plinga.
 
Jag började med att sitta & samla mej,
då kom tårarna!
För jag tyckte att allt vi skulle få under dagen, var helt fantastiskt.
Så mycket.
Sen gick jag helt in i mej själv,
FÖR DENNA DAGEN VAR MIN! BARA MIN.
 
Jag läste, fanns mycket bra litteratur. Skrev lite i boken. Tog en sten i vardera hand, satte mej & tänkte på allt "gammalt & jobbigt" som jag vill bli av med. Då kom tårarna igen. Sen skrev jag en bön, om att få hjälp med att bli av med detta. Sen slängde jag stenarna... (och även bekymren).
Det kändes skönt.
 
Dags för lunch,
flera olika pajer & sallad, så gott. Kaffe & kaka.
 
Eftermiddagen gjorde jag till "framtid", (lr rättare sagt, HÄR & NU).
in med nytt & mera positiva tankar, och en bön om stöd/hjälp om det...
Och framför allt,
EN DAG I TAGET!
 
Så om denna dag, kan jag bara säga
HELT UNDERBAR & FANTASTISK.
  Ta Hand Om DEJ!
 
TACK!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0